فیلم ایرانی غلامرضا تختی

دانلود فیلم سینمایی غلامرضا تختی 

فیلم ایرانی غلامرضا تختی ۱۳۹۷ به کارگردانی بهرام توکلی

دانلود فیلم غلامرضا تختی

کارگردان: بهرام توکلی | ژانر: زندگینامه، درام، ورزشی | سال تولید: 1397 | تاریخ انتشار: 1398

مدت زمان: 113 دقیقه | نوع: سینمایی | مخاطب: خانواده | کیفیت ویدئو: BluRay

فرمت: MP4 | حجم: متفاوت با هر کیفیت | تهیه کننده: سعید ملکان

خلاصه داستان:
فیلم با قرائت و امضای وصیت نامه و خودکشی غلامرضا تختی آغاز می‌شود، سپس با فلش بک از دوران کودکی اش را که در فقر شدید و در آلونک‌های خانی آباد جنوب تهران می‌گذراند زندگی او را به تصویر کشیده است. غلامرضا که به کشتی علاقه داشت در گام‌های اولیه اش برای کشتی‌گیر شدن در دوران نوجوانی ناکام می‌ماند و هنگام کار در تأسیسات نفتی مسجد سلیمان به تنهایی شروع به تمرین می‌کند. او سرانجام کارگری در مناطق نفتی را رها می‌کند، به تهران نزد خانواده اش برمی گردد و در باشگاه پولاد عبدالحسن فعلی معروف به حاج فعلی مربی کشتی این باشگاه استعدادش را کشف می‌کند و…

بازیگران:
محسن تختی، سیاوش طهمورث، ماهور الوند، حمیدرضا آذرنگ، پریوش نظریه، فرهاد آئیش، بهنوش طباطبایی، آتیلا پسیانی، ستاره پسیانی، معصومه قاسمی پور، شیرین یزدان بخش، علیرضا گودرزی، شاهرخ شهبازی، جمشید آبلو، امیررضا فرامرزی، مجتبی پیرزاده، سینا شفیعی، مرتضی رستمی، پردیس منوچهری، رضا مرادی و…

 

لینک دانلود فیلم

دانلود فیلم سینمایی آکو

دانلود فیلم سینمایی آکو Ako Movie 

فیلم ایرانی آکو محصول ۱۳۹۶ به کارگردانی نبی قلی زاده

برنده 2 جایزه از جشنواره RAGFF و LIFFT

دانلود فیلم آکو

کارگردان: نبی قلی زاده | ژانر: اجتماعی | سال تولید: 1396 | تاریخ انتشار: بهمن ماه 1398

مدت زمان: 82 دقیقه | نوع: سینمایی | مخاطب: بزرگسال | کیفیت: WEB-DL

حجم: متفاوت | فرمت: MP4 | تهیه کننده: رحمت‌الله مهدیانی

خلاصه داستان:
آکو نوجوانی کرد برای باربری به بازار تهران آمده و مسئولیت حمل یک بار قیمتی را بر عهده می‌گیرد. دزدیده شدن این بار موجب وقوع حوادث و پیامدهایی برای آکو می‌گردد…

بازیگران:
علی محمدزاده، حاتم میرزایی، پیمان شمس، سهیل قیم غلامی، طیبه قاسمی و…

 

لینک دانلود فیلم 

 

 

درباره فیلم:
فیلم سینمایی آکو (Ako) در سال ۱۳۹۶ به کارگردانی نبی قلی‌زاده و نویسندگی محمدرضا یاری کیا ساخته شد. تهیه‌کننده این کار رحمت‌الله مهدیانی می‌باشد. این فیلم اولین بار در سی امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در تابستان ۱۳۹۶ اکران گردید. همچنین این فیلم تا تاریخ سیزدهم اذرماه نود و هفت در پنج جشنواره بین المللی در بخش رقابتی پذیرفته شده است و در کشورهای برزیل، ترکیه، هند و ونیز ایتالیا به اکران درامده است. این فیلم به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی جشنواره فیلم‌های کودکان جهانی شهر استانبول ترکیه به نمایش در آمد و جایزه بهترین فیلم داستانی تجربی جشنواره LIFFT هندوستان به این فیلم تعلق گرفت. جشنواره آمریکایی فیلمساز مستقل بزرگ آینده میزبان بعدی فیلم سینمایی آکو بود که این جشنواره در راستای معرفی فیلمسازان جوان و مستقل در اقسا نقاط دنیا فعالیت دارد. جشنواره RAGFF ونیز ایتالیا مهمترین جایزه خود یعنی بهترین فیلم داستانی بلند را به فیلم آکو اهدا کرد.

دانلود فیلم سینمایی پیلوت Pilot

دانلود فیلم سینمایی پیلوت Pilot

دانلود فیلم پیلوت

کارگردان: ابراهیم ابراهیمیان | ژانر: اجتماعی، خانوادگی | سال تولید: 1396 | تاریخ انتشار: 1398

مدت زمان: 88 دقیقه | نوع: سینمایی | مخاطب: خانواده | کیفیت ویدئو: WEB-DL

فرمت: MP4 | حجم: متفاوت با هر کیفیت | تهیه کننده: محمدرضا مصباح

خلاصه داستان:
وحید با خبر می‌شود که همسرش بدون اجازه او پسر چهار ساله شان را برای جراحی قلب به تهران آورده. او بی وقت به همراه برادرش سعید خودش را به تهران میرساند و این آغاز بحران پیچیده ای بین آنهاست…

بازیگران

لینک دانلود فیلم

فیلم ایرانی چاقی

فیلم ایرانی چاقی

فیلم ایرانی چاقی محصول ۱۳۹۳ به کارگردانی راما قویدل

دانلود فیلم چاقی

کارگردان: راما قویدل | ژانر: اجتماعی | سال تولید: 1393 | تاریخ انتشار: زمستان سال 1398

مدت زمان: 96 دقیقه | نوع: سینمایی | مخاطب: خانواده | کیفیت: WEB-DL

تهیه کننده: راما قویدل

خلاصه داستان:
یک صدابردار حرفه ای سینما (با بازی علی مصفا) ناگهان خود را گرفتار عشقی میابد که او را مجبور به انتخاب میکند، انتخاب عشق یا وجدان…

بازیگران:
علی مصفا، لادن مستوفی، مهسا کرامتی، حمید فرخ‌نژاد، کریم قربانی، امید روحانی، حسین ملکی، ستایش محمودی، نوید خداشناس و…

لینک دانلود فیلم 

 

نقد فیلم چاقی – ظاهری چاق با فیلمنامه‌ای نحیف

منبع: سایت ویجیاتو

https://vigiato.net/p/43493

پشتوانه محکم راما قویدل در آثار تلویزیونی و همچنین حرفه تدوینگری نمی‌تواند کم مایه بودن فیلمنامه «چاقی» او را در مقام کارگردان و نویسنده پنهان کند

فیلمنامه «چاقی» یک ایده دارد و بس، ایده ای که شاید ریشه های انسانی و اخلاقی در آن دیده شود اما از آنجا که اگر در فیلمنامه حس عشق و رابطه عاشقانه آن قابل درک نباشد، کنش لازم برای جذب مخاطب به وجود نمی‌آید.

امیر با بازی علی مصفا یک صدابردار استودیو است که با  کارگردان به ظاهر معروفی به نام رامین با بازی حمید فرخ نژاد سال‌ها همکاری مشترکی داشته است. امیر و همسرش بهار با بازی لادن مستوفی، زندگی آرام و بی دغدغه ای را سپری می‌کنند، حاصل ازدواج چندین ساله آنها دختری است به نام گندم با بازی ستایش محمودی. شاید تنها دغدغه زندگی آرام آنها، وجود همسایه مزاحمشان باشد.

راما قویدل احتمالا برای ساخت فیلم خود این اندیشه را در سر داشته که زندگی زناشویی احتیاج به مراقبت و رسیدگی دارد حتی اگر هیچ اختلاف نظر و چالشی میان زوجین نباشد. اگر از عشق مراقبت نشود با گذشت زمان زندگی دچار یکنواختی و تکرار می‌شود، در نتیجه رابطه میان آنها سرد و به سمت و سوی تنهایی و انزوا کشیده خواهد شود. بی‌شک این پند و نصیحتی عاقلانه و روانکاوانه‌ است اما می‌بایست این ایده و اندیشه در فیلم و میان زندگی امیر و بهار برای مخاطب، سینمایی و دراماتیزه می‌شد.

شاید به زحمت بتوان تنها به سکانس اصرار بهار به امیر برای نخریدن هدیه سالگرد ازدواج و اینکه در سال‌های قبل هر چه لازم است برای او خریده است و دیگر به چیزی احتیاج ندارد، برای القای این حس اشاره کرد. اما این مقدار به تنهایی کافی نیست در نتیجه وقتی چنین اتمسفری در ابتدای فیلم ساخته و مهیا نشود فیلم در قدم بعدی خود که پرداختن به ضلع دیگر این مثلث عاشقانه است به مشکل خورده و فضای شکل گیری عشق امیر و شادی با بازی مهسا کرامتی بی منطق و تصنعی جلوه می‌کند.

وقتی فیلمنامه برای به جلو بردن درام و قصه خود ضعیف و مستاصل باشد، کاراکترهای آن نیز پرداخت درست و عمیقی پیدا نخواهند کرد بنابراین حس همذات پنداری مخاطب با شخصیت‌ها (هدفی که فیلمساز در پی آن است) ایجاد نمی‌شود.

مشکل اصلی فیلم «چاقی» همان چیزی است که در اکثر فیلم‌های سینمای ایران دیده می‌شود، فیلم شروع می‌شود، اجزا و عناصر یک به یک کنار هم قرار می‌گیرند و سکانس به سکانس تصویر برداری می‌شود اما گویی قصه در فیلمنامه یک قدم هم به جلو نمی‌رود  و همه چیز در عرض داستان پهن می‌شود، تماشگر با دیدن نیمی از زمان فیلم حوصله‌اش سر خواهد رفت از اینکه چرا داستان به پیش نمی‌رود و در جا می‌زند.

 

همانطور که گفتیم فیلمنامه راما قویدل پاشنه آشیل فیلم چاقی است. اگر از ضعف و سست بودن فیلمنامه در پرداختن به اضلاع این مثلث عاشقانه و همچنین توصیف دلیل ایجاد عشق میان امیر و شادی صرف نظر کنیم، باز هم شاهد یک بی‌منطقی غیر حرفه‌ای در ایجاد تیپ شخصیتها و همچنین دلایل وجود بعضی اتفاق‌ها در سیر داستان هستیم، بطور مثال دو پزشکی که امیر برای درمان زانوی خود به آنها مراجعه می‌کند را نگاه کنید؛ رفتارهای کاریکاتوری و مضحک آن دو پزشک چه توجیه قابل توجهی می تواند داشته باشد. در رفتار گندم، دختر این خانواده هم تناقض و دوگانگی آشکار دیده می‌شود، وقتی گندم، شادی را در دفتر کار پدرش میبیند، بدرستی و آنهم برای اولین بار حس حضور یک غریبه را در کنار پدر خود درک می‌کند. حال رفتار بچه گانه گندم در سکانس‌های دیگر را بیاد بیاورید، رفتار عجیب او برای خوردن شیرینی خامه‌ای آن هم با آن ولع عجیب! اینها را در کنار هم بگذارید تا به تناقض شخصیت پردازی در فیلمنامه پی ببرید.

مسائل و موضوعات جانبی وصله شده به فیلم همچون درد زانوی امیر، چاقی و حتی تنش میان او و همسایه، واقعا این‌ها چه کمکی به پیشبرد داستان و یا شخصیت پردازی امیر می‌کنند.

صدا اما در فیلم چند جا غوغا می‌کند و در جایی دیگر فرو می‌ریزد، در واقع یک دوپارگی در مزیت استفاده از المان صدا دیده می شود، گفتیم امیر یک صدابردار است از این رو راما قویدل به درستی از جلوه‌های شنیداری بیشتری در فیلمش استفاده کرده است، صدای پیپ کشیدن، صدای سرنگ آمپول در مطب دکتر، صدای حل شدن قرص جوشان در آب و غیره … همگی برای امیر به واسطه حرفه‌اش قابل توجه و لذت بخش است و دوربین برای تاکید بیشتر، زمانی که صدا در حال پخش است روی آنها قاب خود را می‌بندد. حتی موسیقی متن فیلم هم گوش نواز و عالی است. اما بهره جویی کارگردان از شاخصه صدا برای ایجاد عشق امیر و شادی و اینکه امیر با صدای شادی عاشق او می‌شود تلاشی مذبوحانه است و عشقی میان این دو ساخته، پرداخته و باورپذیر نمی‌شود. در سکانس آخر این فرو ریختن بیشتر به چشم می‌آید، صدای گوش خراش انفجار و جنگ را به یاد بیاورید، همچون سازی که از کوکش خارج شده باشد، شنیدن این حجم از صدا حتی با در نظر گرفتن این که کار بعدی امیر فیلمی جنگی است، نه تنها در آن منطقی دیده نمی‌شود بلکه بسیار آزار دهنده و غیر قابل تحمل است.

 

متاسفانه راما قویدل برای پایان بندی اثر خود، فرجامی خنثی را انتخاب کرده است، اینکه امیر در آخر تصمیم می‌گیرد با دادن پیامی به شادی با محتوای: «دوست داشتن آدم‌ها ربطی به کنار هم بودنشان ندارد» از او جدا شود، مشخص است که هنوز دل در گرو عشق شادی دارد اما زندگی کنار بهار را انتخاب می‌کند، این پیام خود نشان دهنده آن است که غریزه خیانت هنوز در دل امیر وجود دارد.

اگر از محتوای خطرناک این پلان بگذریم، بهتر بود فیلم در همین جا تمام می‌شد و شاهد تیتراز پایانی آن بودیم اما دوربین کات می‌شود و در سکانس بعدی شاهد رویارویی امیر و رامین و گفتگوی میان آنها هستیم. در اینجا در واقع با یک وقفه شاهد دو پایان هستیم که این اصلا قابل قبول نیست.

باید یادمان باشد که فیلم «چاقی» به رغم تمام ضعف‌هایش در کارگردانی و  فیلمنامه‌نویسی، جزء اولین تجربه‌های فیلمسازی راما قویدل در سینما است، کارگردانی که نشانه‌هایی از یک فیلمساز دغدغه‌مند در او دیده می‌شود. پس باید صبور باشیم و امیدوار تا شاید در ادامه این مسیر، شاهد آثاری به مراتب ارزشمند‌تر از او باشیم.

منبع: سایت ویجیاتو

https://vigiato.net/p/43493

فیلم سینمایی مشت آخر با کیفیت عالی

دانلود فیلم سینمایی مشت آخر با کیفیت عالی 1080p Full HD

فیلم ایرانی مشت آخر به کارگردانی مهدی فخیم زاده

دانلود فیلم مشت آخر

کارگردان: مهدی فخیم زاده | ژانر: اکشن، کمدی | سال تولید: 1397 | تاریخ انتشار: 1398

مدت زمان: 90 دقیقه | نوع: سینمایی | مخاطب: خانواده | کیفیت: WEB-DL

فرمت: MP4 | حجم: متفاوت | تهیه کننده: سید حامد حسینی

خلاصه داستان:
این فیلم درباره پیرمرد قهرمانی است که ناگفته های زیادی دارد. او که در جوانی علاقه زیادی به مسابقات رزمی داشته، تمرینات ورزشی فراوانی انجام می داده است. حال نیز برای امرار معاش در مقابله با جوانان، خود را به ناتوانی میزند اما…

بازیگران:
مهدی فخیم‌زاده، گوهر خیراندیش، احمد نجفی، رامین راستاد، حمیدرضا قلی‌خانی، گلناز خالصی، سیاوش معمارزاده و…

 

لینک دانلود فیلم